1. Aktualności
  2. O szkole
  3. Historia
  4. Osiągnięcia
  5. Rekrutacja
  6. C@sper
  7. Wolontariat
  8. Kontakt

Cze 19

Sezon wakacyjny tuż przed nami. W centrach handlowych aż roi się od przecen, obniżek i  promocji. Ludzie (zwłaszcza młodzi) dają się wciągnąć w wir zakupów. Tak naprawdę nie wiele osób zdaje sobie sprawę z tego jakie prawa nabywamy podczas kupowania. Często okazuje się, że piękne buty z wystawy, które niedawno kupiliśmy, miały wadę produkcyjną i nie wiemy co mamy robić. Przypomina nam się, że obok nich wisiał napis: ,,Po zakupie zwrotów nie przyjmujemy”, cóż jednoznacznie daje nam to do zrozumienia, że klamka zapadła, ale czy na pewno? Znów innym razem będąc w sklepie zauważamy niezgodność cenową, ponieważ na towarze widnieje promocja 25%, a sprzedawca upierając się stwierdza wczorajszą informację podaną na półce. Kto w takiej sytuacji ma rację? Sprzedawca broniący swoich interesów czy może niczego nieświadomy konsument, którego chce zrobić w balona? Te pytania są niby niepozorne, a jednak ważne.       Dlatego dzisiaj w naszej szkole gościliśmy wyjątkową osobę: Powiatowego Rzecznika Konsumenta.  Podczas spotkania Pani  Aleksandra Bielecka starała się  pokazać nam jak możemy się bronić przed nieuczciwością właścicieli firm oraz jakie kroki należy podjąć, gdy znajdziemy się według nas w sytuacji bez wyjścia.  Opowiadała o różnych zdarzeniach jakich doświadczyło wielu ludzi , które mogą zdarzyć się każdemu z nas.

 

Spotkanie odbyło się na lekcji podstaw przedsiębiorczości w ramach III Tygodnia Akademickiego,  uczestniczyli w nim uczniowie klasy IB i ID.

Zobacz album

 

 

Tekst: Sylwia Kogucińska

Foto: Małgorzata Walerczak

Zostaw komentarz

Twój komentarz pojawi się tu po akceptacji moderatora.

 

preload preload preload

Ten serwis używa cookies -(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to) Based on PageLines
Created & Copyright by Adam Brzęcki All rights reserved, anytime.