1. Aktualności
  7. Wolontariat
  8. Kontakt

Wrz 24

Jesień zbliża się wielkimi krokami niosąc ze sobą całą paletę barw i wrażeń. Gdzie można dostrzec jej najpiękniejszą stronę? Niewątpliwie w górach! Do takich wniosków doszła klasa 2c i wyruszyła na trzydniową wycieczkę w Karkonosze. Przewodnikami po karkonoskich szlakach byli Karolina, Adrian i Dawid z 3a, którzy swoje doświadczenie zdobyli w czasie kasprowiczowskich rajdów. Wycieczkę przypominającą raczej górski rajd zorganizowali p. A. Adamowska i p. M. Michalski.

Dzień pierwszy obfitował we wrażenia. Rozpoczął się od spaceru po Wrocławiu, a dokładniej po ogrodzie japońskim i Starym Mieście, gdzie napotkaliśmy także Pomnik Anonimowego Przechodnia. A zakończył wędrówką do Wodospadu Szklarki, Chybotka i Złotego Widoku.

Drugi dzień przywitał nas lekkim deszczem, ale niczym niezrażeni ruszyliśmy na  Śnieżne Kotły. Sporą atrakcją napotkaną po drodze ze Szrenicy była formacja skalna Trzy Świnki. Zdobyliśmy ją bez trudu, po czym podążyliśmy do Śnieżnych Kotłów, które w pierwszej chwili przysłaniała bardzo gęsta  mgła. Gdy tylko znaleźliśmy się na miejscu nagły, bardzo silny wiatr w ciągu kilku sekund rozwiał mgłę. Wtedy oczom naszym ukazało się niezwykłe zjawisko: kotły mieniące się w pięknym słońcu. Od tej chwili słoneczna pogoda już nas nie opuszczała.

Szlak w trzecim dniu naszej wycieczki był jeszcze bardziej malowniczy. Zdobyliśmy Śnieżkę. I tu również czekała na nas niespodzianka. Średnia roczna temperatura na Śnieżce nieznacznie przekracza 0°C, w najcieplejszym miesiącu wynosi 10.6°C. Szczyt jest znany z tego, że zawsze wieje tam silny wiatr. Tymczasem nas przywitało słońce, wysoka temperatura (około 20 stopni) i zupełny brak wiatru. Roztaczający się widok zatrzymał nas na Śnieżce na dłuższą chwilę. Schodziliśmy do Karpacza najpiękniejszym karkonoskim szlakiem przez Kocioł Małego Stawu oglądając schronisko Samotnia najpierw z góry, a potem wylegując się przed nim bezpośrednio nad stawem. Wróciliśmy do Kutna z obolałymi nogami, ale naładowani pozytywną energią gór, słońca i przyrody w jesiennej odsłonie.

Zobacz album

Możliwość komentowania jest wyłączona.

preload preload preload

Ten serwis używa cookies -(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to) Based on PageLines
Created & Copyright by Adam Brzęcki All rights reserved, anytime.