Cze 14

Kolejna szkolna wycieczka uczniów „Kasprowicza” już za nami. Tym razem, w dniach 7 – 10 czerwca 2016 r., uczniowie klas IA i IC, pod opieką Małgorzaty Walerczak, Sławomira Klarzaka, Grzegorza Stolińskiego i Marcina Michalskiego odwiedzili Beskid Śląski.

W drodze do Wisły zatrzymaliśmy się w Zabrzu, aby zwiedzić zabytkową kopalnię węgla kamiennego „Guido”, gdzie znajduje się najgłębiej położona tego typu trasa turystyczna w Europie! Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zjazdu górniczą windą na poziom 320 metrów w głąb ziemi. Mogliśmy podziwiać pracę wielkich maszyn i skorzystać z elektrycznej kolejki podwieszanej, jedynej na świecie udostępnionej dla turystów! Poznaliśmy rozwój techniki górniczej od końca XIX wieku, aż do czasów współczesnych. W niektórych miejscach na szlaku robiło się dość ciasno i nisko, chodniki momentami tonęły w ciemnościach i wypełniał je hałas maszyn. Mieliśmy zatem niepowtarzalną okazję poznania warunków pracy, jakie towarzyszą górnikom.

Kolejne dni, to wycieczki po szlakach Beskidu Śląskiego. Wjazd wyciągiem krzesełkowym na Czantorię i wejście na wieżę widokową były początkiem wyprawy. Przepiękna panorama Beskidów, Ustronia i Wisły dodała nam sił do dalszej wędrówki. Przez przełęcz Beskidek dotarliśmy do schroniska na Soszowie, zdobyliśmy Soszów Wielki, Stożek Mały, Stożek Wielki i szczęśliwie wróciliśmy do bazy noclegowej. Podczas wieczornej przejażdżki po okolicy, zobaczyliśmy rezydencję Prezydenta RP w Wiśle oraz tworzącą przepiękny Zbiornik Czerniański, zaporę na Białej i Czarnej Wisełce.

Kolejnego dnia, wystraszeni możliwością zapowiadanego deszczu i burz, postanowiliśmy nie ryzykować dłuższej wyprawy w góry. Mimo to, okazał się on nie mniej atrakcyjny. Wizyta na skoczniach w Wiśle i Ustroniu uświadomiła nam, jak wielkiej odwagi wymaga uprawianie skoków narciarskich. Krótka wizyta na Przełęczy Salmopolskiej, wjazd kolejką gondolową na Szyndzielnię i spacer do schroniska przysporzyły kolejnych wrażeń.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Cieszyn – miasto położone w granicach dwóch państw. Spacer uliczkami Starego Miasta oraz Wzgórze Zamkowe pozwoliły uświadomić sobie charakter tego wielokulturowego miejsca.

Udział w wycieczce dał nam możliwość poznania nowych miejsc, smaku górskiej wędrówki i wspólnego spędzenia kilku dnia razem. Wszystko to sprawi, że wspomnienia pozostaną na długo w pamięci wszystkich.

Zobacz album

Zostaw komentarz

Twój komentarz pojawi się tu po akceptacji moderatora.

preload preload preload

Ten serwis używa cookies -(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to) Based on PageLines
Created & Copyright by Adam Brzęcki All rights reserved, anytime.